Pages

Sunday, September 8, 2013

Ysd Bursary Programme

Assalamualaikum…



YSD Bursary Programme
Biasiswa ini hanyalah untuk keluarga berpendapatan rendah dan pointer mestilah atas 3.0. Jangan takut pihak Sime Darby semua friendly. Pagi-pagi lagi aku dah ready dengan adik-adik aku sebagai peneman setia, naik KTM turun dekat PUTRA lepas tu naik LRT turun dekat Sultan Ismail, sebelah LRT tu sahaja Wisma Sime Darby Kuala Lumpur. Sesi interview ini dijalankan selama 30 minit bagi setiap peserta. Seramai 12 orang yang dipanggil untuk di temu duga pada sesi pagi itu dari pukul 8.30 a.m until 1.30 p.m. Terdapat dua bilik interview ,setiap bilik ada dua penemu duga. Aku ditempatkan di bilik 2, Encik Tajul merupakan salah satu penemu duga yang aku kena hari itu.  Apa yang  En. Tajul tanya ???

1.       About Myself
2.       My Family Background
3.       My future career

Bacalah jugak pasal Sime Darby tapi masa kena interview hari tu tak kena tanya pun.  Lepas habis je interview terus bagi salinan sijil dekat Cik Asmah.  Pastikan bawak semua sijil atau salinan yang patut diberi pada hari interview tersebut.  En. Tajul ada pesan dekat aku, aku mesti  menghargai degree yang aku ada. Sebabnya sekarang ni islamic banking sangat dipandang tinggi di seluruh dunia dan Malaysia merupakan negara yang menjalankan  sistem isalmic banking. Dan ini membuktikan agama dan cara kehidupan tidak dapat diputuskan.

Wassalam


16/8/2013  

12 comments:

  1. Salam, saya apply utk bursary programme juga. Susah betul cari entry pasal ni, and thaks for the info. So how? Awak dapat tak?

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah dapat. Awak baru nak apply k? Ke dah apply dah?

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum. Saya baru dapat emel drpd Sime Darby. Interview saya 22hb nanti. Awak dapat biasiswa nih utk peringkat ijazah ke? Kalau saya boleh tahu, berapa amount yg diberi ye? Terima kasih :)

    ReplyDelete
  4. salam...saya pun baru dapat tahu yang saya baru dapat utk final interview utk ysd bursary...kalau saya nak num contact boleh?urgent sangat2...mohon yer..ni num saya...0199481599

    ReplyDelete
  5. Saya juga sama. esok ialah tarikh final iv. 01119691732. mohon tunjuk ajar boleh??

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum. saya ada dapat email daripada sime darby. tapi saya tak faham apa yang ysd nak. boleh pm saya untuk beri penjelasan lanjut? 01133388548

    ReplyDelete
  7. Can you pls leave your email? I have several questions to ask.Thanks.

    ReplyDelete
  8. Can you pls leave your email? I have several questions to ask.Thanks.

    ReplyDelete