Saturday, November 15, 2014

Jenesys 2.0 (2014)




Jenesys 2.0 Japan
April 2014


Salam post kali ni aku akan bercerita mengenai rakyat jepun yang sememangnya terkenal dengan adab kesopanan dan kebersihan. Tapi kali ni aku bukan nak cerita pasal tu. Pernah tak tengok orang keluarkan plastik untuk mengisi makanan yang tak habis dimakan ketika makan diluar? Mesti tak pernahkan. Kali pertama tengok foster family tu buat aku senyap je. Kali kedua dia buat macam tu baru aku berani nak tanya kenapa dia jawab buat macam. Rupanya benda macam tu biasa bagi mereka. Makanan yang di bungkus sendiri itu akan dipanaskan untuk kami semua sarapan pagi bersama. Rakyat jepun ni memang tak suka membazir, kalau makan tu sentiasa lincin. Segan tau kalau tak habis makan, bukannya apa citarasa aku tak sama macam rakyat jepun.  

Lagi satu bab didik anak, ada sekali tu adik dia menangis sebab jatuh punyalah kuat dia menangis, ayah dia yang pujuk. Kali kedua, kakak dia menangis mungkin nakkan sesuatu barang kat pasaraya, tapi ayah dia pujuk dia secara senyap. Tak tahu lah dia bisik apa dekat anak dia. Last2 keadaan kembali tenang. Balik Malaysia baru aku rasa nak tahu apa la yang ayah dia bisik dekat dia. Orang perempuan mesti suka ni, waktu petang masa duk rehat ayah dia yang lipat baju. Terkejut la kan tengok perkara macam tu. Dia kata kadang-kadang je dia tolong lipat baju.Ok itu je lah. Salam

1 comment:

  1. Любовь- проверенные проститутки Киева

    Приглашу в гости!!!Индивидуалка!Дам ласку, море позитива и хорошего настроения, подарю наслаждение и с удовольствием получу его сама. Дорогие мужчины условия встречи оговариваем заранее. Без подлинной любви к человечеству нет подлинной любви к родине.

    ReplyDelete